dimecres, 16 de novembre del 2022

Racons i Tallers matemàtics

Hola famílies, aquest mes de novembre hem començat a fer racons amb les classes de 5 anys A i 5 anys B. Cada dimecres després del pati, anem a un racó de entre els 5 que hi ha, que són: pintura, moviment, llenguatge, arquitectes i foscor. Els infants van rotant, de manera que van passant per tots els racons i ho fan en petits grups d'infants barrejats entre les classes de 4 anys i les de 5 anys A i B. En 5 setmanes, tots els infants hauran passat per tots els racons. En cada racó es fa una rutina de feina, quan arriben ens seiem en cercle, ens presentem tots els infants i la mestra encarregada i després s'expliquen les diferents propostes que hi ha al racó i les normes. A continuació, els infants es mouen lliurement i en acabar, ajuden a recollir i es fa un cercle de tancament, on cada un explica si li ha agradat, si canviaria o afegira alguna cosa,... 

Hola familias, este mes de noviembre hemos empezado a hacer rincones con las clases de 5 años A i 5 años B. Cada miércoles después del patio, vamos a un rincón de entre los 5 que hay, que son: pintura, movimiento, lenguaje, arquitectos y el de la oscuridad. Los niños/as van rotando, de forma que van pasando por todos los rincones y lo hacen en pequaños grupos mezclados entre las clases de 4 años y las de 5 años A i B. En 5 semanas, todos los niños/as habrán pasado por todos los rincones. En cada rincón se hace una rutina de trabajo. Cuando estamos todos, nos sentamos en círculo, nos presentamos y la maestra encargada, explica los diferentes materiales/propuestas que hay y a su vez recuerda las normas del rincón. A continuación, los niños/as se mueven libremente y al terminar, ayudan a recoger y se sientan en círculo para explicar de uno en uno, si les ha gustado, si cambiarían alguna cosa, ...

Per un altre costat, també hem començat a fer les sessions de psicomotricitat desdoblades. Mentre mig grup va a psico, l'altre es queda a classe i fem tallers matemàtics on treballem el traç dels números, el compteig, a identificar la grafia amb la quantitat, les formes, les series, els tamanys,...  En aquests tallers es fan parelles i cada parella va rotant per les diferents propostes, les quals duren aproximadament 4 minuts. Quan acaba aquest temps, canvien de proposta i així van rotant fins a passar per totes les propostes.

Por otro lado, también hemos empezado a hacer las sesiones de psicomotricidad desdobladas. mientras medio grupo va a psico, el resto se queda en clase y hacemos talleres matemáticos donde trabajmos el trazo, el conteo, a identificar el número con la cantidad, las formas, las series, los tamaños,... e estos talleres se hacen parejas y cada pareja va rotando por las diferentes propuestas, las cuales duran aproximadamente 4 minutos. cuando termina este tiempo, cambian de propuesta y así van rotando hasta pasar por todas las propuestas.

Les propostes s'aniran canviant segons els interessos i necessitats dels infants. També s'aprofitaran aquests moments per treballar la lectoescriptura i es farà durant tot el curs. 

Las propuestas iran cambiando según los intereses y necesidades de los niños/as. tmabién se aprovecharán estos momentos para trbajar la lectoescritura y se hará durante todo el curso.


A continuació teniu  algunes fotos del raco´de la foscor, del qual jo sóc encarregada i els encanta...  

A continuación tenéis algunas fotos del rincón de la oscuridad, del cual yo soy encargada y les encanta...



També algunes fotos dels tallers...

También algunas fotos de los talleres...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ball fi de curs

 Com sabeu, la canço de la pel·licula “El gato con botas”va ser la que vam triar per ballar-la per fi de curs. I aixi de bé vam ballar!! “La...